Kinai jau 13 amžiuje pradėjo naudoti aitvarų traukiamąja jėgą.1800 metais George Pocock pradėjo
naudoti didesnio dydžio aitvarus varyti vežimus sausumoje bei laivus
vandenyje, naudojant 4-stropų kontrolės sistema - ta pati valdymo
sistema pagrinde naudojama šiuo metu kiteboardinge. Taip pat buvo
pastebėta galimybe judėti į vėją su vežimu bei laivu. Buvo ketinama
pakeisti arklių traukiamąją jėga į aitvarų, nes tuo metu arkliai buvo
apmokestinti mokesčiais.
1903 metais aviacijos pionierius Samuel Cody sukūrė "žmogų kelianti aitvarą" bei sėkmingai kirto Anglijos kanalą nedideliu laivu traukiama jėgos aitvaro.
70-tųjų gale buvo sukurtos aitvaro stropos (kaitą laikančios virvės) iš Kevlaro vėliau Spectra ,
tai padidino jėgos aitvaro kontrolę nes lyginant su paprastom virvėm
jos turi žymiai didesni standumą traukiant.1978, Ian Day's Tornado
katamaranas traukiamas jėgos aitvaru "FlexiFoil" pasekė 40km/val
greitį.80taisiais buvo sėkmingai kombinuojamas kaitas su kanojomis,
ledrogėmis, kalnų slidėmis, vandens slidėmis bei riedlentėmis.
70-tųjų
gale- 80-tųjų pradžioje du broliai Bruno Legaignoux ir Dominique
Legaignoux iš Prancūzijos sukūrė bei už patentavo pirmą pripučiamą jėgos
aitvarą naudojama kaitboardingui. Nuo to laiko tokia konstrukcija
naudoja dauguma kompanijų gaminant jėgos aitvarus.1990 kite buggying'o
pionierius Peter Lynn pradėjo naudoti modernius parafoil kaitus važinėtis specialiai tam sukonstruotais vežimėliais. Kite buggying'as greitai išpopuliarėjo visame pasaulyje, 1999 metais buvo parduota daugiau kaip 14,000 buggiu.
Modernius jėgos aitvarus lygiagrečiai kuria Roeseleriai iš JAV bei Legaignoux iš Prancuzijos. Bill Roeseler Boeingo aerodinamkas ir
jo sūnus Corey Roeseler patentuoja "KiteSki" sistemą kurią sudaro
vandens slidės ir dviejų stropų delta stiliaus kaitas kontroliuojamas
baro bei gervės-stabdžių sistema. KiteSki sistema pardavime pasirodė
1994 m. KiteSki turėjo primityvią pakėlimo sistema iš vandens bei galėjo
kilti į vėją. 1995 metais Corey Roeseler apsilankė pas Peter Lynn
Naujojoje Zelandijoje Clearwater ežere bei demonstravo greiti, balansą,
bei kilimą į vėją.
1996 m. Laird Hamilton ir Manu Bertin pirmieji pradėjo populiarinti kitesurfingą Havajų Maui pakrantėje.
1997
m. broliai Legaignoux sukūrė bei pardavė "Wipika" kompanijai kaitą
turinti pripučiamas pūsles bei tinklainės parišimo sistema kuri leido
aitvarui lengvai kilti iš vandens. Bruno Legaignoux tęsė bow kaito kūrimą bei bandymus, daugelis kompanijų vėliau įsigijo licencijas šio dizaino kaitams gaminti.
1999
metais vienakryptės lentos atkeliavusios iš burlenčių ir banglenčių
sporto tapo dominuojančios kiteboardinge. Nuo 2001 m. wakeboard stiliaus
dvipusės lentos vis labiau populiarėja.Rugsėjo 18 2008 m. per "Luderitz
Speed Challenge"[8] Namibijoje, kitesurfingas tampa greičiausiu burlaiviu ant vandens.
"World Sailing Speed Record Council"[9] (WSSRC)
įteisintas greitis pasiektas Robert Douglas iš USA 49.84 knotai
(92.30kmph). Keliomis dienomis vėliau Spalio 3, 2008, Sebastien Cattelan
iš Prancūzijos peržengė 50 knotų ribą su kitesurfingu bei (WSSRC)
įteisino 50.25 knotų 93.08 kmph greitį. Sekančia dieną Spalio 4d. 2008m.
Alex Caizergues iš Prancūzijos nustato naują rekordą 50.57 knotų 93.66
kmph greitį. Nuo šios dienos tai yra absoliutus burlaivių ant vandens
pasaulio greičio rekordas.
Jėgos aitvarai į Lietuvą atkeliavo prieš 10 metų.
Jėgos aitvarai į Lietuvą atkeliavo prieš 10 metų.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą